Monday 7 December 2009

Reunion 5K St John's Instituition Part 1

Perjumpaan reunion tingkatan 5K kali ini diadakan pada 5hb Disember 2009, bertempat di The Curve Damansara. Sejujurnya, ini merupakan kali pertama saya menjejakkan kaki ke lokasi ini. Disebabkan itu juga, saya tidak dapat hadir ke sana dengan memandu kereta bersendirian. Maka saya telah menggunakan perkhidmatan Rapidkl aliran Kelana Jaya. Kali pertama menggunakan perkhidmatan ini sejak ditukar nama dari Putra LRT.

Saya mengambil transit ke Kelana Jaya dan dijemput oleh AG di stesen terakhir aliran Kelana Jaya. Dari situ, kami menuju ke Damansara dengan kereta Honda CRV yang dipandu AG. Jalan sedikit sesak menuju ke Damansara. Saya tak tahu laluan yang digunakan, mahupun nama jalan. Yang pasti, kami tiba di Cineleisure agak awal berbanding rakan-rakan lain.

Dari Cineleisure, kami berjalan ke The Curve. Tiba di The Curve, kami singgah ke kedai Sony. AG ingin melihat game-game baru PS3. Kemudiannya kami singgah ke sebuah kedai buku. Saya tak ingat nama kedai buku ini. Tapi yang menariknya ialah kedai ini membenarkan para pelanggannya untuk membaca buku-bukunya di situ. Malah turut disediakan sofa dan cafe. Kami tidak lama di situ.

Kemudian kami terus ke Marche (sebutan: Mar-shay). Kedai makan yang menjanjikan kelainan dari segi konsep hidangan, suasana tempat makan, dan mengikut keselesaan pelanggan. Di pintu masuk premis ini, seorang pelayan akan memberikan sekeping kad pesanan makanan kepada pelanggan. Semuanya berasaskan layan diri. Saya memesan minuman Vanilla Coke, hanya kerana ianya boleh direfill dan yang paling murah.

Pesan minuman dan kemudian duduk berborak selama setengah jam sebelum Aizuddin tiba. Kemudian kami memesan makanan. Din dan AG memesan side-course, manakala saya terus memesan main-course iaitu Grilled Chicken Chop. Sedang makan, Fadhirul tiba sebelum Hon Kit bersama kekasihnya tiba. Tidak lama kemudian Ali Reza @ Alia Natasya tiba. Maka cukuplah 7 orang sahaja untuk kumpulan reunion kali ini.

Kami makan sambil berborak. Hon Kit memang seorang yang amat-amat diperlukan bagi situasi sebegini. Dia mampu untuk menarik setiap seorang daripada kami untuk menyertai borak. Dia juga mampu untuk membuat suasana bingit dengan gelak tawa kerana lawak-lawaknya yang spontan dan tiada tapisan. Mungkin Aby, kekasihnya itu sudah masak dengan telatah Hon Kit, hanya mampu tersenyum.

Fadhirul pula sibuk mengambil gambar kami menggunakan kamera Nikon D60-nya. Bukan sekadar gambar kami, malah gambar makanan turut diambilnya. Din dan AG pula sama seperti saya menumpang mencelah bercerita. Yang paling dinantikan ceritanya adalah Ali atau nama barunya, Tasya. Kami semua menantikan ceritanya yang 'hebat' kerana perubahan besar yang telah dilakukan ke atas kehidupannya. Tak perlu saya bercerita di sini dengan lebih lanjut.

Kemudian kami ke sebuah premis santai. Kami memilih untuk bermain pool. Kami bermain sehingga 3 racks. Pelbagai telatah dari kami setiap seorang memandangkan sebahagian besarnya pertama kali memegang que. Lebih banyak kalori dibakar hasil gelak tawa, berbanding bermain pool. Selesai bermain pool, kami beransur pulang.

Hasil perjumpaan kami bukanlah diisi dengan pelbagai aktiviti, tetapi yang paling bernilainya ialah cerita-cerita yang dikongsi bersama. Lebih banyak masa dihabiskan dengan berborak dan berkongsi-kongsi cerita. Mungkin pada masa-masa akan diadakan lagi perjumpaan sebegini. Dan untuk itu juga, diharapkan akan disertai lebih ramai rakan-rakan yang sudah 7 tahun terpisah. Salam Johannian buat semua.

No comments: