Monday 7 December 2009

Akhirnya Ku Temukan

Pulang dari The Curve, AG menghantar saya ke Rapidkl untuk saya ambil transit ke Damai. Tiba di stesen Damai kira-kira jam 7 petang. Saya bergegas berjalan setengah berlari untuk pulang ke rumah. Setibanya di rumah, saya terus mandi dan berehat seketika.

Kira-kira jam 8 malam, saya dan along bertolak ke Wangsa Walk untuk mencari kasut futsal untuk digunakan pada malam itu juga. Di situ hanya terdapat sebuah premis barangan sukan. Mujurlah hanya terdapat satu model Nike yang mempunyai saiz besar. Tercatat di kotaknya, US13 UK12. Yang saya tahu orang-orang Malaysia menggunakan ukuran UK. Maka tepatlah perkiraan saya bahawa kaki saya bersaiz 12 dan kasut yang diacu itu sedang elok. Kasut itu adalah model lama Nike. tak ingat apa namanya. Yang pasti harganya tidak boleh kurang, RM 130.00.

Jam 9 malam kami terus pulang ke rumah dan terus membongkar untuk mencari seluar pendek dan jersi yang tersimpan lama. Kali terakhir kami bermain futsal ialah sebelum bulan puasa. Mujur semua peralatan dapat disediakan tepat pada masanya. Jam 9.45 malam kami diminta untuk tiba di rumah sepupu. Dan malam itu kami bermain futsal sepuas hatinya.

No comments: