Saturday 9 January 2010

Selamat Tahun Baru 2010

Lambat sedikit post ini dirakamkan. Faktornya ialah ketidakaktifan saya dalam berinternet dalam 2 minggu kebelakangan ini. Namun, hari ini saya mula mendapat semula semangat untuk mengemaskini blog kesayangan ini.

Menjelang detik waktu rakyat Malaysia menyambut kehadiran tahun baru masihi 2010, kebanyakan daripada mereka berkumpul di beberapa acara rasmi mahupun tidak rasmi, malah ramai juga daripada mereka yang hanya menonton dari rumah, saya pula lain gayanya.

Pada malam 31 Disember 2009 yang lalu, saya bersama sekumpulan lebih kurang 13 orang rakan bermain futsal dari jam 10 malam. Kami bermain selama 2 jam sehinggalah bunyi dentuman mercun bunga api kedengaran. Yang menariknya, percikan bunga api seakan bersahut-sahutan di merata tempat yang sudah pastinya dipasang tanpa kebenaran pihak berkuasa. Tapi tak mengapa. Ianya seolah dapat memeriahkan lagi malam tahun baru.

Selesai bermain futsal, saya dan abang pulang mencari tempat untuk melepak minum. Ternyata jalan penuh kenderaan, kedai makan pula penuh manusia. Maka kami hanya membeli makanan bungkus untuk dimakan di rumah.

No comments: