Saturday 23 January 2010

Telefon Bimbitku


Paparan yang di atas sekadar gambaran model telefon bimbit saya yang sekarang. Ternyata telefon bimbit ini tidak boleh mengambil gambarnya sendiri. Mana-mana telefon bimbitpun begitu. Kecuali jika anda mengambil gambarnya menerusi cermin.

Model yang baru saya beli ialah seperti yang terpapar di atas, iaitu Nokia XpressMusic 5800. Saya pinjam duit abang kerana telefon saya yang lama sudah di tahap kritikal. Syukurlah, berbaloi dengan harganya, mungkin juga kemampuannya melangkaui harganya.

Telefon ini dilengkapi sistem skrin sentuh, kamera Carl Zeiss 3.2 megapixel, 3G (sim saya bukan 3G), Wi-Fi, GPS, dan lain-lain. Saya sendiri belum habis jelajah kemudahan dalam telefon ini.

Kini saya semakin rajin melawat tempat-tempat yang menyediakan Wi-Fi percuma, seperti McDonald's Setiawangsa, KFC Wangsa Maju, Food Court Aeon Jusco AU2, dan Food Court Carrefour Wangsa Maju (curi Wi-Fi Splendid). Kemudahan telah tersedia, maka saya gunakanlah sehabis baik.

Setakat ini saya masih mengemaskini blog ini menggunakan komputer rumah. Telefon ini masih belum bersedia berkhidmat semaksimumnya untuk saya berblogging. Setakat untuk mendapatkan update dari web akhbar, web bolasepak, blog politik dan blog kawan-kawan.

No comments: