Saturday 1 January 2011

Selamat Menyambut Tahun Baru 2011

Bunga api KLCC dari rumahku

Azam 2010ku ada yang tercapai, ada yang tidak. Yang tidak tercapai tu, sama ada aku terlupa untuk usahakannya, atau aku benar tidak mampu. Tapi yang paling penting dan yang paling besar, azamku untuk menjadi seorang guru bergaji tetap sudah tercapai.

Bukan setakat tercapai azam 'asas', malah aku juga dapat 'bonus' sekaligus. Bonus yang tersebut ialah diberi posting di Kuala Lumpur. Kuala Lumpur luas, dari Bangsar, Sungai Besi, Cheras, Ampang, Melawati, Gombak, Jinjang, Kepong, hingga ke Damansara, tersebut ialah sempadan2 KL dan Selangor. Jumlah sekolah menengah dalam Wilayah bertuah ini ialah 95 buah. Dan aku diberi posting di sekolah yang hanya 7 minit dari rumah menggunakan kereta.

Azam kedua ialah untuk mendapatkan notebook. Tercapai di penghujung 2010, iaitu pertengahan Disember. Lappy murah je. HP G42-380TX. Nak beli MacBook Pro tak mampu.

Tu dua daripada sebahagian azam yang tercapai yang aku ingat. Yang tak tercapai? Antaranya nak bayar PTPTN, nak melancong ke Indonesia, nak beli kereta, dan sebilangan yang tidak tersebut, masih belum ku capai. Bila nak capai? InsyaAllah, akan diusahakan dalam tahun ini.

No comments: