psl malaysia menang AFF suzuki cup (which is piala asia tenggara), maka PM umumkan jumaat sbagai cuti umum.. ni beritanya..
tadi plak, cikgu2 diberitahu yg jumaat mmg cuti.. abih smua yg dirancang terpaksa ditunda.. pendaftaran sekolah yg sepatutnya berlangsung jumaat, terpaksa ditunda kpd masa ke 2 hingga masa ke 4 hari isnin..
utk maklumat lanjut..
Esok sekolah cuti!!
Wednesday, 29 December 2010
Update.. 30/12/2010
3 hari berturut2 bermeeting di awal pagi..
mujur esok cuti sempena bola..
sesak gk otak aku ni..
byk benda nk kena ingat..
byk perkara nk kena buat..
byk tugas nk kena galas..
checklist..
buku program utk hari orientasi tingkatan 1.. selesai.. tp hampeh, program dianjak psl cuti bola..
jadual waktu guru ptg.. dh diedar..
RPT.. sikit lg nk siap..
minit mesyuarat panitia.. baru suku..
soalan kuiz pengetahuan am utk program orientasi.. blom mula cari..
borang mklumat diri.. blom diisi..
smua perlu siap pd minggu dpn..
jawatan utk 2011..
AJK jadual waktu sesi ptg..
guru tingkatan 2ilmu..
AJK penyelenggaraan perabot..
guru hoki..
guru PBSM..
AJK kelab guru..
S/U panitia matematik..
dan beberapa lg yg aku sendiri terlupa.. nasib la..
hakikat diriku sebenar-benar pelupa bakal memberi masalah mendatang..
hmm.. nak kata ape.. inilah cikgu Shahid Aqmar Ramli..
mujur esok cuti sempena bola..
sesak gk otak aku ni..
byk benda nk kena ingat..
byk perkara nk kena buat..
byk tugas nk kena galas..
checklist..
buku program utk hari orientasi tingkatan 1.. selesai.. tp hampeh, program dianjak psl cuti bola..
jadual waktu guru ptg.. dh diedar..
RPT.. sikit lg nk siap..
minit mesyuarat panitia.. baru suku..
soalan kuiz pengetahuan am utk program orientasi.. blom mula cari..
borang mklumat diri.. blom diisi..
smua perlu siap pd minggu dpn..
jawatan utk 2011..
AJK jadual waktu sesi ptg..
guru tingkatan 2ilmu..
AJK penyelenggaraan perabot..
guru hoki..
guru PBSM..
AJK kelab guru..
S/U panitia matematik..
dan beberapa lg yg aku sendiri terlupa.. nasib la..
hakikat diriku sebenar-benar pelupa bakal memberi masalah mendatang..
hmm.. nak kata ape.. inilah cikgu Shahid Aqmar Ramli..
Saturday, 28 August 2010
Mengemaskini Kini Yang Terkini
Posting di bawah tajuk ini, aku dedikasikan kepada diriku sendiri. Bersempena dengan update terbaru di blog ini setelah lebih 4 bulan disisihkan, bersempena juga dengan status pekerjaanku sekarang, bersempena juga dengan bulan Ramadhan yang mulia ini, dan akhir sekali, bersempena dengan ulangtahun kemerdekaan negara Malaysia yang ke-53, maka dengan ini aku mengumumkan untuk tidak lagi menyentuh hal-hal berkaitan dengan politik tanah air (secara bersyarat).
Oleh yang demikian, blog ini akan lebih menjurus ke arah pekerjaanku, rutin harianku, fikiranku, bola sepak, muzik (dan seni, secara umum), dan apa saja mengikut keperluan semasa.
Di awal perkhidmatanku sebagai guru 19 Julai yang lalu, hari-hariku sarat dengan aktiviti dan kerja yang hanya melibatkan mental. Mental yang sebelum ini berehat dengan agak lama, kini dipaksa berkerja. Bukan merungut. Cuma sistem badan dan otak aku perlukan masa untuk membiasakan diri dengan sistem dan rutin baru.
Bagi mengurangkan kebergantungan terhadap game sudoku di Facebook, aku telah membeli sebuah novel terbaru karya Habiburrahman El-Shirazy, iaitu Bumi Cinta. Novel ini telah berada di pasaran Indonesia sejak Mac lalu, tetapi baru kini diterbitkan di Malaysia. Sedikit kurang menyengat, hanya kerana bukan dalam bahasa asal, aku tetap juga merasakan karya ini mempunyai kekuatannya tersendiri. Cuma aku belum menemukannya.bersambung..
Subscribe to:
Posts (Atom)
